9001170012 |
Indagació i competència científica |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Primària-Secundària |
|
|
|
9/2/2021 - 30/4/2021 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Autònoma de Barcelona
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
El curs ofereix una visió pràctica sobre el desenvolupament de la competència científica, fent propostes d’activitats concretes i pràctiques en diversos eixos: el treball al laboratori (i la indagació i naturalesa del coneixement científic), el treball per projectes (projectes d’indagació), la relació ciència-societat (controvèrsies sociocientífiques) i l’avaluació (avaluació d’habilitats científiques).
Com a part de l’activitat formativa, les persones participants transformen i desenvolupen activitats didàctiques per aplicar amb el seu alumnat.
|
| |
Objectius |
Construir una visió pròpia de què significa competència científica, indagació (ECBI), i habilitats científiques.
Transformar les pràctiques transmissores o demostratives en pràctiques investigadores.
Saber aplicar les possibilitats del treball per projectes (ABP), i les controvèrsies, al desenvolupament de la competència científica.
Construir activitats i sistemes d’avaluació orientats a la competència científica.
|
| |
Continguts |
Competència científica.
Dimensions de la competència científica: conceptual, procedimental, epistèmica.
Marc metodològic de la indagació.
ECBI.
Indagacions obertes, estructurades i tancades.
Formular preguntes investigables.
De pràctiques demostratives a pràctiques investigadores.
Els estudis de cas com a mètode ABP per a les ciències:
Model, context i problema.
Seqüenciació d'activitats.
Les dimensions de la competència científica en ABP.
Controvèrsies sociocientífiques.
Ciutadania crítica i Sci-tizenship.
Dinàmiques comunicatives per al treball amb controvèrsies.
Indagació i avaluació.
Avaluació d’habilitats de raonament científic: protocol TSS.
|
| |
Avaluació |
A l'inici de cada mòdul, es donaran les indicacions oportunes perquè les persones participants tinguin clares les tasques a realitzar i els objectius a assolir. Al final de cada mòdul, hi haurà avaluació formativa: a partir de la retroacció tramesa per la formadora les persones participants poden, voluntàriament, millorar la seva proposta. En el cas que la tasca no assolís els mínims, es demanarà a la persona que la torni a fer seguint les orientacions de la formadora o prenent les seves pròpies decisions. A més, per a superar cada mòdul, caldrà consultar les tasques de mínim dues participants més i fer-ne un comentari i propostes de millora.
|
| |
Requisits de certificació |
Les persones participants que compleixin el requisit d’haver superat el 100% d’activitats plantejades, és a dir la superació de tots els mòduls, obtindran el certificat que acredita les hores de formació del curs.
|
| |
E-mail |
ga.ice@uab.cat
|
| |
|
|